FIA схвалила новий технічний регламент Формули-1 на сезон 2026
Всесвітня рада FIA зі спорту схвалила технічний регламент на силові установки Формули 1, який діятиме після 2025 року. Таким чином знято останню умову для остаточного рішення про прихід до чемпіонату постачальників двигунів Audi та Porsche.
Нові силові установки будуть позбавлені вузла MGU-H, який являє собою мотор-генератор, встановлений на валу турбіни. Він "гасить" кінетичну енергію валу, переробляючи її в електрику і за зворотного процесу дозволяє швидше розкрутити турбіну, коли це треба.
Ця технологія виявилася дуже складною і дорогою, вона не знайшла застосування в серійних машинах, тому від неї відмовилися.
Нові силові установки працюватимуть виключно на синтетичному паливі, що також очікувалося. Енергоємність цього палива відрізнятиметься від звичного бензину, що вимагатиме внесення змін до конструкції.
Потужність електроприводу силової установки подвоїться і становитиме 350 кіловат. Зважаючи на все, мова йде не про потужність на валі двигуна, а про максимальну електроенергію на нього. За досвідом Формули Е можна говорити, що ККД гоночних електромоторів сягатимуть 100% і не нижче 95%. Тобто електромотор додасть двигуну внутрішнього згоряння майже 476 кінських сил.
Зрештою, однією з головних новин стало запровадження обмежень бюджетів на силові установки. До 2026 року команди не мають права витрачати на силові установки понад 95 мільйонів доларів за сезон, а у 2026 можна буде витратити 130 мільйонів.
Ці витрати включають деякі винятки, зокрема витрати на маркетинг. Водночас у FIA обіцяють знизити суворість покарань за заміну силових установок у ході сезону, якщо це не перевищує бюджет.
Зараз за сезон можна ставити скільки завгодно силових установок, але після перевищення ліміту покладаються штрафи у вигляді позбавлення позиції на старті. А в майбутньому позбавлятимуть позицій більш гуманно, але тільки до того часу, поки команда не вийшла за межі бюджетних обмежень.
Джерело: Formula 1